الثلاثاء، آذار 03، 2009

BeRteMu KeMbALi

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....

Alhamdulillah. Wassolatu wassalmu 'ala rasulillah...

Alhamdulillah. Setelah hampir setahun ana tidak menukilkan apa yang tersemat di sanubari ini, Allah masih memberikan lagi kekuatan untuk terus melakukan 'amal yang tidak seberapa ini, jika dibandingkan dengan 'amal para sahabat yang berjuang di zaman permulaan Islam. 

Alhamdulillah. Allah sangat menyayangi hamba-hambaNya. Walaupun mereka sering lupa dan lalai untuk sentiasa mengingatiNya. Apabila kita lalai, Dia masih lagi memberi kita peluang untuk kembali mengingatiNya. Oleh itu, wahai teman-teman, janganlah kita melepaskan peluang untuk kembali mengingatiNya di setiap ketika, di mana-mana sahaja, di kala lapang dan sempit, di kala sihat dan sakit, di kala gembira dan sedih. Janganlah kita membiarkan masa berlalu begitu sahaja. Awas, ajal akan datang menerpa di kala saat kita tidak menjangkanya!

Inilah peringatan buat diri ini, agar terus-menerus mengingatiNya dan memperbaiki kelemahan diri. Kerana kerja-kerja untuk membangunkan ummah di kala ummah sedang tidur lena dibuai mimpi-mimpi dunia, amatlah banyak. Semoga Allah memberikan kita kekuatan, kesabaran, ketabahan, dan ketetapan hati untuk kekal di atas jalan yang penuh mehnah ini.

Semoga Allah mempertemukan kita kembali.

Wassalam.

Abu 'Abdillah
07031430H
Dimasyq

ليست هناك تعليقات: